Obchodne podmienky
Obchodní podmínky pro objednávky z ČR najdete zde.
Zdravíčko žroutci a pupíci, děkujeme, že jste přišli na náš Web!
Jsme Pája, Veru a Tom a webové stránky, prodej našich kuchařek, provoz členské sekce a některé další související činnosti vykonáváme prostřednictvím naší společnosti Víc než kuchařka, s.r.o., se sídlem náměstí 14. října 1307/2, 150 00 Praha, IČO: 09407481 a DIČ: CZ09407481, zapsané u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 335905 („Provozovatel“ nebo „my“).
Respektujeme přání a práva zákazníků a našich čtenářů a provozujeme Web v souladu s platnou legislativou. U nás nakupujete BEZPEČNĚ a BEZ RIZIKA.
Prodáváme knihy – kuchařky, a to ve fyzické (tištěné) i elektronické formě (e-booky), a dále vám poskytujeme přístup k členské sekci, která vám umožňuje využít knihy na maximum. Detaily si můžete přečíst přímo na naší úvodní stránce https://vicnezkucharka.cz/ („Web“).
Tyto podmínky („Podmínky“) upravují vzájemná práva a povinnosti nás (jakožto prodávajícího/podnikatele) a vás (fyzické nebo právnické osoby odebírající fyzické produkty či digitální služby; „Kupující“ nebo „vy“) pro případ, že s námi uzavřete smlouvu o koupi zboží nebo smlouvu o poskytování digitální služby („Smlouva“).
Obecně počítáme s tím, že kuchařky nakupujete a přístup do členské sekce získáváte primárně mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel. Pokud jste sami podnikatelem, neuplatní se na vás některá zvýhodňující ustanovení zaměřená čistě na ochranu spotřebitele; Podmínky se na vás ale přiměřeně použijí taky.
Pobočka, kde balíme vaše objednané zboží, se nachází na adrese Bubeníčkova 1945, 162 00 Praha; osobní odběr či vrácení zboží na pobočce je možné pouze po předchozí domluvě.
Podmínky vydáváme v souladu s ust. § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník („OZ“), což nám umožňuje uzavírat rychle stovky Smluv a v případě potřeby tyto Podmínky jednostranně měnit, jak se dočtete níže. Důležité je vědět, že změna nikdy neovlivní už zakoupené produkty, ale může ovlivnit další poskytování služeb v rovině členské sekce. Podmínky jsou vždy nedílnou součástí Smlouvy, ale Smlouva má vždy přednost.
Uzavřením Smlouvy berete na vědomí a výslovně akceptujete, že jakékoliv použití Digitálního obsahu je výlučně ve vašich rukách, vaší zodpovědností, a že za jakákoli rozhodnutí na jejich základě neneseme žádnou odpovědnost. V rámci našeho Zboží můžete také najít informace o produktech nebo službách třetích osob. Tyto informace jsou však pouze doporučením a vyjádřením názoru k této tématice. Zboží je navíc chráněno autorskými právy, je proto nezbytné při jakémkoli dalším použití postupovat v souladu s těmito Podmínkami, Podmínkami užití dostupnými na adrese https://vicnezkucharka.cz/podminky-pouziti/ a zákonem.
Pokud se chcete na cokoli zeptat, neváhejte se obrátit přímo na Toma, tedy Tomáše Mähringa, e-mail jsme@vicnezkucharka.cz, telefon +420 724 144 493.
Pokud nemáte žádné další dotazy, pojďme rovnou na trochu formálnější text Podmínek.
I. Zaměření Webu a nabízené produkty a služby
1. Jak už jsme psali, na Webu provozujeme jednak e-shop, jehož prostřednictvím nabízíme fyzické zboží (knihy – kuchařky) a digitální zboží (e-booky – kuchařky), a dále také poskytujeme doplňkové digitální služby (členská sekce a funkcionalita v ní obsažená).
2. V těchto Podmínkách můžeme všechny produkty někdy označit všechno zboží také jen „Zboží“ a digitální zboží a digitální služby společně jen „Digitální obsah“.
3. Na obojí se vztahují trochu odlišné podmínky. Na nákup Zboží se obecně vztahují všechny standardní podmínky, na které jste zvyklí (cena včetně všech daní a poplatků, možnost odstoupení do 14 dní a garance vrácení peněz, záruka apod.), u Digitálního obsahu jsou nicméně podmínky poněkud specifické (nemožnost odstoupení po stažení digitálního obsahu apod.), jak se podrobněji dočtete níže.
4. Co je důležité už teď zmínit je, ačkoli může být Zboží i Digitální obsah poskytováno dohromady, jedná se o samostatné plnění našich povinností. Pokud vám poskytujeme spolu s fyzickým Zbožím jakýkoli kupon na využívání Digitálního obsahu (např. pro přístup do členské sekce) jste povinni je využít vždy jen ve spojení s tímto fyzickým Zbožím. Naše kuchařky a členská sekce se doplňují a navazují se na sebe.
II. Uživatelský účet a Členská sekce
1. Pro přístup do tzv. členské sekce – webové aplikace jejímž prostřednictvím můžete přistupovat k chatu, jednotlivým receptům, vytváření nákupních seznamů a dalším funkcionalitám, jak jsou tyto popsány na našem Webu („Členská sekce“), je nezbytná registrace uživatelského účtu („Účet“). Pomocí Účtu, resp. prostřednictvím uživatelského rozhraní Účtu jste oprávněni také objednávat Zboží.
2. Pokud ale nestojíte o Členskou sekci, Účet si samozřejmě zakládat nemusíte. Pro nákup fyzického zboží není nikdy vyžadována předchozí registrace Účtu přímo z rozhraní Webu. Berete nicméně na vědomí, že v případě aktivace Účtu se do tohoto Účtu mohou propsat i související internetové objednávky Zboží tak, abyste s nimi mohli dále pracovat.
3. Přístup do Členské sekce je vždy časově omezenou funkcionalitou, která odpovídá existenci Účtu, a která může a nemusí být navázána na předchozí nákup Zboží. Rozsah funkcionalit Členské sekce, k nimž získáváte přístup prostřednictvím Účtu, vyplývá z toho, zda využíváte bezplatnou verzi (vyžadující pouze registraci Účtu), nebo prémiovou verzi (vyžadující úhradu sjednaného předplatného). Bezplatnou verzi Účtu, resp. Členské sekce jste proto oprávněni využívat po celou dobu existence Účtu, prémiovou funkcionalitu Členské sekce pouze po období, které bylo z vaší strany předplaceno. Při registraci Účtu získáváte přístup k prémiovým funkcím na zkoušku maximálně na dobu jednoho měsíce, není-li na Webu uvedena jiná informace. V případě, že vyprší předplacená doba, vrací se Účet a poskytovaná funkcionalita Členské sekce automaticky do bezplatné verze.
4. Je nezbytné, abyste při registraci na Webu a při objednávání Zboží vždy uvedli správně a pravdivě všechny své identifikační údaje a údaje uvedené v Účtu při jakékoliv jejich změně aktualizovali. Údaje uvedené v Účtu vždy považujeme za správné a nemůžeme proto odpovídat za jakoukoli škodu, která vám třeba vznikne neuvedením nesprávných údajů (např. že bude kniha doručena na jiné místo a převzata třetí osobou). Zároveň jsem oprávněni zrušit bez náhrady váš Účet v případě, že se vaše údaje ukážou jako nesprávné či nepravdivé.
5. Přístup k Účtu je zabezpečen uživatelským jménem (to může být i e-mail) a heslem abychom zamezili neoprávněnému přístupu. Je ale vaše zodpovědnost zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do vašeho Účtu. Nemůžeme nést žádnou odpovědnost za případnou škodu způsobenou neoprávněným přístupem, ke kterému došlo v důsledku vaší neopatrnosti.
6. Je zakázáno umožnit využívání Účtu jakýmkoli třetím osobám a stejně tak je zakázáno předat aktivační kód s přístupem k receptum (dodávaný k fyzickému Zboží a navázaný na vaši osobu) jakýmkoli třetím osobám. Toto omezení vychází z toho, že součástí Členské sekce je Digitální obsah, který je chráněn mimo jiné autorskými právy, a k němuž má právo přistupovat vždy výlučně jen původní kupující. Pokud se rozhodnete knihu darovat včetně kuponu, bránit vám nebudeme, ale je potřeba pamatovat na to, že pak zodpovídáte za to, že obdarovaný nezneužije knihu nebo Členskou sekci jiným způsobem než způsobem předvídaným v těchto Podmínkách.
7. V případě, že Účet nevyužíváte po dobu delší než 6 měsíců nebo jakkoli porušujete tyto Podmínky (např. zpřístupňováním Účtu třetím osobám), jsme oprávněni váš Účet zrušit. S tím je spojen i výmaz veškerých údajů v Účtu obsažených, resp. s Účtem spojených.
8. Berete na vědomí, že Účet ani Členská sekce nemusí být dostupné nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení na naší straně či na straně našich dodavatelů a dalších třetích osob.
III. Informace o Zboží a cenách
1. Informace o Zboží a Digitálním obsahu, včetně uvedení cen Zboží a Digitálního obsahu a jejich hlavních vlastností jsou uvedeny vždy u jednotlivého Zboží a Digitálního obsahu na Webu. Ceny Zboží a Digitálního obsahu jsou uvedeny včetně veškerých daní (vč. DPH), cel a dalších poplatků s výjimkou nákladů na dopravu fyzického Zboží, které jsou uvedeny vždy v rámci objednávkového formuláře. Při nákupu od určité hodnoty Zboží a Digitálního obsahu pak nabízíme doručení zcela zdarma.
2. Ceny Zboží a Digitálního obsahu zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány na Webu; to však nevylučuje uzavření Smlouvy za individuálně sjednaných podmínek, typicky v případě odběru velkého množství Zboží.
3. Veškerá prezentace Zboží a Digitálního obsahu na Webu je informativního charakteru a nejsme povinni uzavřít Smlouvu ohledně tohoto Zboží a Digitálního obsahu.
4. Na Webu, nejpozději pak v rámci objednávkového formuláře, jsou zveřejněny informace o nákladech spojených s balením a dodáním Zboží a Digitálního obsahu, způsobu a času dodání Zboží a Digitálního obsahu. Tyto jsou platné a účinné pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území Slovenské republiky; v případě žádosti o doručení mimo území Slovenské republiky je potřeba sjednat tyto podmínky individuálně.
5. Náklady na doručení a dopravu Zboží si hradíte vždy sami; v některých případech nicméně poskytujeme dopravu zdarma, jak už jsme psali výše.
6. Náklady vzniklé při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením Smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory apod.) si hradíte vždy sami a tyto náklady se neliší od základní sazby.
7. Poskytujeme-li na vybrané Zboží a Digitální obsah více slevových akcí najednou, nelze slevy navzájem kombinovat bez naší předchozí vzájemné domluvy.
IV. Uzavření Smlouvy
1. Objednávku jakéhokoli Zboží provádíte vždy vyplněním objednávkového formuláře dostupného na Webu, a to buď bez registrace nebo prostřednictvím rozhraní Účtu. Přístup do Členské sekce je poskytován až na základě registrace Účtu a je tedy od nákupu Zboží oddělen.
2. Při vytváření objednávky si můžete vybrat Zboží, počet kusů, způsob platby a dopravy tak, jak jste zvyklí z jiných e-shopů. To znamená mimo jiné i to, že před samotným odesláním vám ještě vždy umožníme náležitosti objednávky zkontrolovat a objednávku změnit.
3. Objednávku nám odešlete kliknutím na tlačítko “ODESLAT OBJEDNÁVKU A PŘEJÍT K PLATBĚ”. Od tohoto okamžiku považujeme vaši objednávku za závaznou a údaje v ní uvedené za správné. Objednávku můžete zrušit až do doby, kdy vám doručíme potvrzení dle následujících odstavců tohoto čl. IV Podmínek; po doručení potvrzení jste oprávněni už jen odstoupit způsobem popsaným níže v těchto Podmínkách, to však pouze za předpokladu, že jste spotřebitelem a dosud jste nezískali přístup k Digitálnímu obsahu.
4. V případě, že v objednávce absentují některé vyžadované údaje (typicky v důsledku technické chyby Webu), jsem oprávněni vás vyzvat k jejich doplnění. Podmínkou platnosti objednávky je totiž vyplnění všech povinných údajů a vaše výslovné potvrzení, že jste se s těmito Podmínkami seznámil a plánujete je dodržovat.
5. Po obdržení objednávky vám zašleme zpět potvrzení o jejím přijetí, a to na e-mailovou adresu, kterou jste použil při vytvoření objednávky. Odeslání potvrzení se považuje za okamžik uzavření Smlouvy. Přílohou potvrzení je vždy i aktuální verze těchto Podmínek.
6. V případě zakoupení digitálního Zboží (e-booku) je Smlouva uzavřena až k okamžiku úplného uhrazení sjednané ceny z vaší strany. Po zaplacení a zpracování objednávky z naší strany pak zašleme na vaši e-mailovou adresu také přístupové údaje nezbytné pro přístup do Účtu. Aktivace, resp. registrace Účtu se provádí prostřednictvím našeho Webu na adrese www.vicnezkucharka.cz/registrace a k uzavření Smlouvy ve vztahu k Členské sekci dochází k okamžiku, kdy je z vaší strany řádně vyplněn a odeslán registrační formulář zde dostupný, a v případě, že byl Účet založen ve váš prospěch přímo námi, pak k okamžiku prvního přihlášení do Účtu.
7. Pokud bychom nebyli kterýkoli z požadavků uvedených v objednávce schopni splnit, zašleme vám pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh Smlouvy a Smlouva je v takovém případě uzavřena vaším potvrzením, že s naším návrhem souhlasíte na naši e-mailovou adresu.
8. V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na naší straně (např. v případě nabízení Zboží zcela zdarma), nejsme vám povinni dodat Zboží za zcela zjevně chybnou cenu. Bez zbytečného odkladu vás nicméně informujeme pošleme vám pozměněnou nabídku dle odst. 7 výše; ostatní podmínky přijetí se řídí odst. 7 výše.
V. Digitální obsah a kompatibilita
1. První a asi nejdůležitější sdělení je, že Digitální obsah zasíláme a poskytujeme pouze vám (na vaši elektronickou adresu nebo zpřístupněním adresy webové stránky). Digitální obsah je určen jen pro vás a jen vám k němu dáváme příslušná oprávnění. Stále zůstáváme držitelem veškerých majetkových autorských práv a případných souvisejících práv (včetně práv průmyslových) k Digitálnímu obsahu a vám jej pouze dočasně zpřístupňujeme.
2. Digitální obsah vyžaduje k plné funkčnosti, abyste měli k dispozici hardwarové a softwarové vybavení umožňující otevřít a pracovat s dokumenty ve formátu pdf.
3. Pokud jde o samotné stažení Digitálního obsahu a další využívání Digitálního obsahu, potřebujete připojení k síti internet s dostatečnou rychlostí připojení a dále také internetový prohlížeč Chrome, Firefox nebo Edge, a to vždy v poslední dostupné (stabilní) verzi (tedy nikoli alpha/beta verzi).
4. Nemůžeme odpovídat za nedostupnost Digitálního obsahu v případě nefunkčnosti či pomalé rychlosti vašeho internetového připojení, ani v případě nedostatečné vybavenosti vašeho hardwarového nebo softwarového vybavení.
5. Může se stát, že je Digitální obsah krátkodobě dočasně nedostupný v případě údržby dat nebo výpadků serveru na naší straně, což berete na vědomí. Web může být dále aktualizován i bez předchozího upozornění.
6. Je-li Digitální obsah předmětem koupě (vztahuje se pouze na e-booky), zabezpečíme, aby bylo možné e-book používat alespoň po dobu dvou let, když tento Digitální obsah je jednorázovým nákupem a poskytneme případné technické aktualizace co do formy e-booku tak, aby jej bylo možné využívat. Negarantujeme nicméně jakékoli aktualizace po obsahové stránce a berete na vědomí, že obsah e-booku je fixní k okamžiku koupě z vaší strany.
7. V rozsahu Členské sekce pak poskytujeme dále také aktualizace Účtu a Členské sekce minimálně po dobu 2 let. Tím však není vyloučeno naše oprávnění kdykoli změnit rozsah funkcionality obsažený v Členské sekci. Stejně tak berete výslovně na vědomí, že aktualizace jsou poskytovány toliko k udržení funkcionality, kterou jste mohli předpokládat v době předplacení Členské sekce a automaticky proto nezahrnují jakékoli další rozšiřování funkcionality, které může být z naší strany poskytováno jen novým uživatelům nebo za příplatek.
8. Pro jistotu rovnou tady upozorníme, že na vady u Digitálního obsahu se nahlíží trochu jinak než na vady klasického fyzického Zboží. To se dočtete níže v čl. VIII. těchto Podmínek.
9. Ještě jednou na závěr zdůrazníme, že Zboží je chráněno právy duševního vlastnictví a není možné jej bez našeho písemného souhlasu jakkoli dále šířit nebo umožnit jeho užití dalšími osobami s výjimkou dalšího prodeje či nakládání s fyzickým Zboží (knihami). Majetková práva autorská ke Zboží vykonává přímo naše společnost. V rozsahu uzavření Smlouvy vám udělujeme osobní, nepřenosnou, nevýhradní a bezúplatnou licenci k osobnímu užití Zboží, a to jejich shlédnutím, i opakovaným po dobu, po kterou jsou vám tyto zpřístupněny v rámci Účtu či jinak.
VI. Platební podmínky a dodání zboží
1. Cenu za Zboží a případné náklady spojené s dodáním Zboží dle Smlouvy můžete uhradit jedním z následujících způsobů:
*bezhotovostně převodem na bankovní účet č: 2401850224/8330 (IBAN SK9483300000002401850224, SWIFT: FIOZSKBA) vedený u společnosti FIO Banka a.s. („náš účet“), a to vždy za použití příslušného variabilního symbolu určeného pro vaši objednávku;
*bezhotovostně platební kartou prostřednictvím platební brány ComGate;
*bezhotovostně převodem prostřednictvím platební brány ComGate;
*bezhotovostně kryptoměnou prostřednictvím platební brány GoPay, resp. prostřednictvím confirmo.net, kterou GoPay používá k zprocesování kryptoměnových plateb.
V případě, že si zvolíte platbu kryptoměnou prostřednictvím platební brány GoPay však berete na vědomí, že vám nejsme schopni vrátit při odstoupení od Smlouvy zpět kryptoměnu, když tuto od vás vůbec neobdržíme. Confirmo.net funguje tak, že ke směně kryptoměny za fiat dojde již v rámci jejich prostředí a k nám se tedy dostane pouze fiat (zákonná měna) dle kurzového přepočtu provozovatele platební brány (GoPay).
2. Společně s cenou jste nám vždy povinni uhradit také náklady spojené s balením a dodáním fyzického Zboží ve smluvené výši, které se považují za součást ceny.
3. V případě platby v hotovosti či v případě platby na dobírku je cena fyzického zboží splatná až při převzetí Zboží. V případě bezhotovostní platby je cena splatná do 7 dnů od uzavření Smlouvy.
4. V případě platby prostřednictvím platební brány je nezbytné postupovat vždy podle pokynů příslušného poskytovatele elektronických plateb. Nad tímto procesem nemáme kontrolu a nemůže jej jakkoli ovlivnit. V případě využití platební brány se pak rovněž zavazujete, že budete postupovat vždy v souladu s všeobecnými obchodními podmínkami (a dalšími smluvními dokumenty) této třetí strany a souhlasíte s tím, že za případné pochybení, vady či jakékoli jiné nedostatky platební brány nemůžeme být odpovědní přímo my.
5. V případě bezhotovostní platby (ve fiat i v kryptoměně) je váš závazek uhradit cenu splněn až okamžikem připsání příslušné částky na náš účet.
6. Berete přitom na vědomí, že ačkoli od vás nepožadujeme žádnou zálohu ani jinou obdobnou platbu, dochází z vaší strany k úhradě sjednané ceny typicky před poskytnutím Zboží (nebo služby) z naší strany. Úhrada ceny před poskytnutím Zboží či služby není zálohou a souhlasíte, že jsme oprávněni požadovat uhrazení ceny ještě před splněním povinností z naší strany; ustanovení § 2119 odst. 1 OZ se nepoužije.
7. Digitální obsah dodáváme vždy spolu s daňovým dokladem na vaši e-mailovou adresu.
8. Volba způsobu dodání fyzického Zboží můžete učinit vždy v rámci objednávky. Berete nicméně na vědomí, že náklady na dodání Zboží v závislosti na způsobu odeslání a převzetí Zboží jsou uvedeny v objednávce kupujícího a v potvrzení objednávky prodávajícím. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě vašeho zvláštního požadavku, nesete riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
9. Berete dále na vědomí, že pokud odstoupíte od Smlouvy jsme vám povinni vrátit pouze ty vámi uhrazené náklady na dopravu Zboží k vám (náklady s vrácením nesete vždy vy), které odpovídají nejlevnějšímu způsobu dopravy, který jsme v době objednávky umožnovali.
10. Vycházíme zároveň z toho, že pokud se na něčem domluvíme, tak to platí. Pokud vám tedy máme něco doručit, vy jste povinen to v určeném (a vámi vybraném) místě převzít. Pokud jsme donuceni z jakéhokoli důvodu na vaší straně doručovat opakovaně, jiným způsobem nebo se zvýšenými náklady, jste povinni nám nahradit vynaložené náklady.
11. Při převzetí Zboží (zejména pak od přepravce) jste také povinni zkontrolovat neporušenost obalů Zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci i nám. Pokud máte podezření, že už někdo záměrně do zásilky zasáhl nebo v případě, že je obal výrazně poškozen, máte samozřejmě právo převzetí zásilky od přepravce odmítnout. V takovém případě ale prosím alespoň sepište protokol a pořiďte například fotodokumentaci. Výrazně nám tím potom ulehčíte práci.
12. Ve vztahu k jakémkoli zdanitelnému plnění (přijetí peněz na naší straně) vám samozřejmě vystavíme daňový doklad – fakturu a odešleme ji na vaši e-mailovou adresu.
13. Vlastnické právo k fyzickému Zboží nabýváte k okamžiku úhrady celé ceny za Zboží, včetně všech nákladů na dodání, nejdříve ale až převzetím fyzického zboží (aby na vás nepřešlo nebezpečí škody na věci před jejím převzetím). Naopak, vlastnické právo k Digitálnímu obsahu nezískáváte vzhledem k právní povaze Digitálního obsahu nikdy. Co ale získáváte k okamžiku zaplacení celé sjednané ceny je právo využívat Digitální obsah výlučně pro sebe, tedy využívat pro osobní účely e-book a přistupovat do Členské sekce tak, jak je popsáno výše v těchto Podmínkách.
14. Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu fyzického Zboží na vás přechází až převzetím fyzického Zboží nebo okamžikem, kdy jste povinnost takové Zboží převzít měli, ale v rozporu se Smlouvou jste tak neučinili.
15. V případě, že neuhradíte celou sjednanou cenu objednávky ani do 30 dnů po splatnosti, objednávka stornujeme, smažeme z našeho systému a právo na jakékoli plnění z naší strany zaniká. V případě opětovného zájmu o Zboží je tak potřeba vytvořit objednávku znovu.
VII. Odstoupení od Smlouvy
1. Pokud jste spotřebitelem, máte obecně ze zákona právo od Smlouvy odstoupit a vrátit nám Zboží. U fyzického Zboží (knihy) je to přesně tak a nic se na tom nemění. U digitálního Zboží (e-book a přístup do Členské sekce) se bohužel tato úprava trochu liší a nárok na odstoupení typicky nemáte, jak popisujeme níže. Podnikatelům taková práva (dle tohoto čl. VII Podmínek) vůbec nenáleží.
2. Lhůta pro odstoupení od Smlouvy činí 14 dnů (pokud není uvedeno jinak na prodejní stránce konkrétního Zboží):
* ode dne převzetí Zboží;
* ode dne převzetí poslední dodávky Zboží, je-li předmětem Smlouvy několik druhů Zboží nebo dodání několika částí;
* ode dne převzetí první dodávky Zboží, je-li předmětem Smlouvy pravidelná opakovaná dodávka Zboží.
3. Od Smlouvy ovšem nemůžete odstoupit v případě, že je předmětem Smlouvy:
* poskytování služeb (typicky právě přístup k Členské sekci), jestliže byly splněny s vaším předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy, o čemž jsme vás řádně informovali před uzavřením Smlouvy;
* o dodávce Zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na naší vůli (týká se „nákupů“ prostřednictvím kryptoměny) a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od Smlouvy;
* dodání Digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s vaším předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy, o čemž jsme vás řádně informovali před uzavřením Smlouvy,
* v některých dalších případech uvedených v § 1837 OZ, které už však nejsou pro naše Smlouvy tolik relevantní.
4. Berete na vědomí, že v případě zvolení platební metody kryptoměnou, ztrácíte nárok na odstoupení od Smlouvy v zákonné 14denní lhůtě v souladu s §1837 písm. b) OZ. Rádi Vám při odstoupení vyhovíme, ale bohužel pouze za předpokladu, že budete souhlasit s vrácením námi reálně přijaté částky ve fiat (zákonné měně), když kryptoměna není naší společnosti nikdy převáděny, jak už jsme popisovali výše.
5. Odstoupit od této Smlouvy můžete jakýmkoli jednoznačným prohlášením adresovaným vůči naší společnosti (dopisem, e-mailem, telefonem …) Můžete také použít vzorový formulář, který přikládáme v závěru těchto Podmínek. Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení, postačuje tento projev vůle učinit nejpozději před uplynutím lhůty pro odstoupení.
6. Pokud odstoupíte od Smlouvy, jste povinni nám vrátit na vlastní náklady Zboží do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy; zásilky vrácené na dobírku nepřebíráme. Náklady spojené s navrácením Zboží nesete i v případě, kdy Zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
7. Po obdržení vašeho odstoupení zkontrolujeme, zda se jedná o oprávněné odstoupení (učiněné ve vztahu k nákupu fyzického Zboží a v řádné lhůtě) a bezodkladně, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení, vám vrátíme všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání (v nejlevnější dostupné variantě), které jsme od vás přijali, a to stejným způsobem, jakým jsme je přijali; na základě vzájemné domluvy vám můžeme peníze vrátit i jinými způsoby to však ale vždy tak, aby vám s tím nevznikly další náklady.
8. Berete nicméně na vědomí, že jsme oprávněni zadržet peněžní prostředky do okamžiku, než od vás obdržíme Zboží nebo prokážete, že už jste nám Zboží odeslali.
9. Zboží nám musíte vrátit vždy nepoškozené, neopotřebené a neznečištěné a je-li to možné, v původním obalu (to však není podmínkou vrácení). Odpovídáte nám přitom za snížení hodnoty Zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto Zbožím jinak, než je nutné k obeznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností Zboží. Abychom to uvedli na příkladu, je zcela v pořádku, pokud si knihu prohlédnete za účelem odhalení vad. Jakmile už z ní začnete vařit, psát si do knihy poznámky, nebo ji jakkoli jinak fakticky využívat, jedná se užití nad rámec nutný k obeznámení. Náš nárok na náhradu škody vzniklé na Zboží jsme vždy oprávněni jednostranně započíst proti vašemu nároku na vrácení ceny.
10. V případech, kdy máte v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 OZ právo od Smlouvy odstoupit, jsme také oprávněni kdykoliv od Smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí Zboží z vaší strany. V takovém případě vám vrátíme peněžní prostředky, které jsme od vás obdrželi (a to v případě konverze z kryptoměny) bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet vámi určený.
VIII. Práva z vadného plnění a reklamace
1. Odpovídáme za to, že Zboží při převzetí nemá vady. Zejména pak odpovídáme za to, že v době, kdy jste Zboží převzali:
* má Zboží vlastnosti, které jsme si ujednali, resp. že má takové vlastnosti, které byly uvedeny na Webu nebo které jste očekávali s ohledem na povahu Zboží a na základě naší reklamy,
* se Zboží hodí k účelu, který jsme uvedli na Webu nebo ke kterému se Zboží tohoto druhu typicky používá,
* je Zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti;
* Zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů (předloha ani vzorek Zboží však není poskytován).
2. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí Zboží, má se za to, že Zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje; to ve zkratce znamená, že bezvadnost Zboží musíme prokazovat po dobu jednoho roku my a následně se situace obrátí.
3. Za našimi výrobky si ale stojíme, takže i přesto, že již ze zákona nemáme povinnost poskytovat záruku, tuto stejně poskytujete. Jste proti nám proto oprávněni uplatnit také vady, které se vyskytnou u Zboží v době 24 měsíců od převzetí Zboží. Neposkytujeme však záruku na Zboží u jakéhokoli Zboží, u kterého jsme vás informovali o jeho případných nedokonalostech či vadách ještě před uzavřením Smlouvy.
4. V případě výskytu vady jste oprávnění Zboží reklamovat a požadovat:
* výměnu za nové Zboží,
* opravu Zboží.
5. Můžete dále požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od Smlouvy za situace, kdy:
a) jsme odmítli vadu odstranit nebo ji neodstranili v souladu s § 2170 odst. 1 a 2 OZ,
b) se tatáž vada projevila opakovaně,
c) je vada podstatným porušením Smlouvy, nebo
d) je z našeho prohlášení nebo z okolností zjevné, že vadu neodstraníme v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro vás.
6. Je-li předmětem Smlouvy věc Digitální obsah a má-li být podle Smlouvy Digitální obsah poskytován soustavně po určitou dobu, můžete nám také vytknout vadu, která se na nich vyskytne nebo projeví v době dvou let od jejich převzetí v souladu se zárukou nebo po dobu delší, pokud je Digitální obsah dle Smlouvy poskytován po delší dobu; toto ustanovení se tak použije jen na Členskou sekci, když e-booky jsou svou povahou jednorázovým plněním a na tyto se vztahuje pouze ochranná lhůta v délce 2 let.
7. Pokud došlo k vytknutí jakékoli vady oprávněně, doba pro vytčení vady Zboží neběží po dobu, po kterou nemůžete Zboží užívat.
8. Jsme povinni přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, tedy jak v sídle, tak na pobočce, které jsme uvedli na začátku těchto Podmínek. Fyzicky ale na pobočce nebýváme, domluvte se prosím na předání předem. O převzetí vám vydáme písemné potvrzení popisující alespoň datum uplatnění, vadu a jaký způsob vyřízení preferujete. Na stejné potvrzení následně vyznačíme i potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
9. O reklamaci se pokusíme rozhodnout ihned, ve složitých případech může být ale lhůta delší. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se nedohodneme na delší lhůtě. Pokud nám lhůta marně uplyne, dopustili jsme se podstatného porušení Smlouvy a máte právo od Smlouvy odstoupit.
10. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy nám dojde projev vůle vaší vůle (uplatnění práva z vadného plnění), a to buď v sídlo, na pobočce, nebo preferenčně na e-mailové adrese jsme@vicnezkucharka.cz. Samozřejmě vás písemně informujeme o výsledku reklamace.
11. Samozřejmě ale vaší reklamaci nevyhovíme, pokud jste věděl o tom, že má věc vadu nebo pokud jste takovou vadu sám způsobil.
12. Pakliže byla vaše reklamace oprávněná máte právo také na náhradu účelně vynaložených nákladů vzniklých v souvislosti s uplatněním reklamace. Toto právo však můžete uplatnit nejpozději ve lhůtě do jednoho měsíce od skončení lhůty pro uplatnění vady.
13. Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí také ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 OZ a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
IX. Doručování
1. Vy i my souhlasíte, že veškerou písemnou korespondenci si můžeme vzájemně doručovat i prostřednictvím elektronické pošty (e-mailu).
2. Pokud chcete něco poslat nám, učiňte tak prosím na e-mailovou adresu jsme@vicnezkucharka.cz nebo na korespondenční adresu naší společnosti Víc než kuchařka, s.r.o., tedy na adresu náměstí 14. října 1307/2, 150 00 Praha.
3. My vám budeme sdělení zasílat na vaši e-mailovou adresu uvedenou v objednávce, nebo v Účtu.
X. Mimosoudní řešení sporů
1. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je také možné využít při řešení sporů mezi námi a vámi ze Smlouvy (pokud jste spotřebitel).
2. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
3. K prodeji, nabízení a poskytování Zboží jsme oprávněni na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
4. Zároveň jsme se spolu výslovně dohodli na tom, že veškeré spory, které by v budoucnu vznikly ze Smlouvy, spory, které vzniknou v souvislosti se Smlouvou, včetně sporů ohledně její platnosti, vykladu, realizace či ukončení, práva z tohoto právního vztahu přímo či nepřímo vznikající, otázky právní platnosti tohoto právního vztahu, otázky práv s výše uvedenými právy souvisejícími, a to i v případě, že tato Smlouva bude neplatná, zrušena nebo od ní bude odstoupeno, budou nejprve řešeny smírnou cestou na zásadách poctivosti a dobrých mravů. Teprve v případě neúspěchu smírného řešení budou spor řešeny v rámci soudního řízení, a to způsobem popsaným níže v čl. XI. odst. 1 těchto Podmínek.
XI. Závěrečná ustanovení
1. Veškerá ujednání mezi vámi a námi (včetně Smlouvy a těchto Podmínek) se řídí právním řádem České republiky. Pokud vztah založený Smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak obě strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
2. Nevydali jsme žádné kodexy chování, nejsme povinni se takovými kodexy řídit, a proto nejsme ve vztahu k vám žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) OZ ani vázáni.
3. Všechna práva k Webu, Členské sekci i Digitálnímu obsahu, zejména pak práva duševního vlastnictví k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží naší společnosti. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat Web, Členskou sekci, Digitální obsah nebo jejich části bez našeho souhlasu v rozporu s těmito Podmínkami.
4. Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový obchod a užívat internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.
5. Přebíráte na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 OZ.
6. Smlouva včetně Podmínek je archivována přímo z naší strany, a to v elektronické podobě a není běžně přístupná prostřednictvím Webu ani jinak.
7. Znění Podmínek můžeme měnit či doplňovat, a to i bez vašeho předchozího souhlasu, a to zejména z důvodu regulatorních změn, úpravy funkcionality Zboží či znemožnění či omezení poskytování Zboží na naší straně. Takovou změnou nejsou nikdy dotčeny nákupy knih a e-booků, které se řídí vždy původním zněním Podmínek; změnou však může být dotčeno další používání Členské sekce. Právě proto vám dáme vědět vždy nejpozději 14 dní před účinností takové změny a pokud se na nás v této lhůtě obrátíte a sdělíte nám, že nechcete dále za nových Podmínek využívat Členskou sekci, zrušíme vám Účet a přestaneme poskytovat další služby bez jakékoli sankce pro vás.
8. Přílohou Podmínek je také vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy (zde).
Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 19. 11. 2024.
Prodejní formulář je vytvořen v systému SimpleShop.cz.